Ne ulazeći duboko u mehaniku motora motornih testera, dvotaktni motori daju energiju za svaki drugi hod klipa, dok četvorotaktni motori za svaki četvrti. 4-T motor u trećem potezu uzima ulje iz posebnog rezervoara za ulje i dostavlja ga za podmazivanje.
Budući da postoji poseban rezervoar za ulje i poseban hod za dovoljno podmazivanje, nije potrebna mešavina ulja za rad motora. Međutim, kod 2-T motora to se ne događa. Nema posebnog rezervoara za ulje i nema poteza podmazivanja motora – tako da se ulje mora dodati (da bi se sprečilo da motor gori).
Za dugoročan rad i važenje garancije, preporučujemo sledeće za mašine na benzinski pogon:
Od četvorotaktnih ulja, SAE30 i 10w40 su najčešća. 10w40 se koristi za male četvorotaktne benzinske mašine oko kuće, a pogodna su i za kompresore.
SAE 30 ulje pruža optimalno podmazivanje kosilicama, pumpama za vodu i kultivatorima po toplijem vremenu (min. 5oC).
Upotreba ulja od 10w40 preporučuje se naročito po hladnijem vremenu kada temperatura može pasti ispod 5°C, tako da je pogodna za motokultivatore, čistač snega itd.
Naši majstori preporučuju: Oregon Ulje za 4T motore SAE30 600ml
Kod 2T mešanih ulja važno je razlikovati 3 kategorije:
1. Mineralna ulja – jeftina, ali lošeg kvaliteta, ostavljaju puno taloga (obično žuti),
2. Polu-sintetička – dobro se mešaju sa gorivom, ostavljajući zanemarljiv depozit (obično crveni ili plavi),
3. Sintetička - gotovo dvostruko veća cena od polusintetičnih, deluje nešto lošije u mešanju, ostavljajući malo taloga (obično plavih ili zelenih).
Većina motornih testera i drugih alata optimalno rade s mešavinom 1:50. Dakle, jedan litar benzina mora se mešati sa 0,02 l 2-T ulja, odnosno 5 litara sa 0,1 l ulja.
Drugim rečima, većina motornih testera za pravilno funkcionisanje zahteva 2% mešavinu ulja,
dok hobi i jeftinije motorne testere zahtevaju 2,5% (1:40 odnosno u 4 l gorivo stavite 0,1 l ulje).
Međutim, ovaj standard nije garantovan budući da postoje i druge optimalne mere. Stoga je važno proveriti svaku novu motornu testeru pre nego što koristite.
Da biste mešali, prvo napunite motorno ulje u posudu, a zatim benzin. Sadržaj temeljito potresite pre nego što dodate mešavinu goriva u rezervoar.
Prilikom merenja uvek budite veoma precizni, koristeći mernu čašicu i levak koji su prikladni za tu svrhu.
Ove mere su izuzetno važne kako bi garancija ostala validna. Zbog toga je važno pročitati uputstvo za upotrebu i slediti savete stručnjaka.